TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Storing aan jouw ATT › Dak,achterklep,flappen
- Dit onderwerp bevat 42 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 2 maanden geleden door BadBert.
-
AuteurBerichten
-
zondag 25 juni 2023 om 22:55 #157346
Vandaag dak geopend met helaas de windvang in de kofferbak boven het gordijn.Alles stopte en de windvang zat klem.Heb de druk van het dak gehaald om de windvang er uit te halen .Ventiel weer dicht gedraaid en de kofferbak weer vergrendeld.Probleem is dat nu niets het meer doet.Graag advies/hulp
zondag 25 juni 2023 om 23:10 #157347Een goede avond heb je cilinders weer omhoog geduwd?,
Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
zondag 25 juni 2023 om 23:14 #157348Domme vraag,welke cilinders
zondag 25 juni 2023 om 23:24 #157350De cilinders van de achterklep zijn niet los geweest,dus die zouden dan toch goed moeten zitten,of zie ik iets over het hoofd
zondag 25 juni 2023 om 23:44 #157351Nou eigenlijk wel. Als jij de pomp opendraaid gaan de cilinders openstaan. Laat Pieter of teigertje er na kijken. De cilinders zitten links en rechts achter de bekleding waar je je gordijn in vast zet. Zeg maar je wielkasten bekleding als je morgen naar je werk gaat kan je auto gaan piepen. Boven de 50 kmph stopt dat
Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
maandag 26 juni 2023 om 00:01 #157352Duidelijk,zal morgen Pieter contacten wanneer hij tijd heeft voor me.bedankt
maandag 26 juni 2023 om 09:30 #157354Wat Michel zegt, klopt helemaal… zodra je je dak bedient, is het eerst wat gebeurt dat de kofferbak ontgrendeld wordt, en het dak zelf (voorste grendels)
Dat doet hij met een stel cilinders.die moet je allemaal handmatig ook weer “vergrendelen”, want anders blijven er een paar sensoren niet gemaakt, en is alles ook niet dicht!
Voorste grendels doe je met een platte schroevendraaier in je dakrand bij het achterraampje zeg maar,
Cilinders van de kofferbak heeft michel al aan gegeven, ook een grote platte schroevendraaier er op zetten.Zie dit filmpje:
Voor het vergrendelen, kijk het filmpje vanaf 7 minuten! Filmpje dan verder uitkijken.
Dan doet alles het weer welals dat niet lukt, ben je van harte welkom, je hebt mijn nr volgens mij…. app maar
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zaterdag 1 juli 2023 om 22:13 #157482Bij Pieter geweest,na soldeerwerk,dak open,dak dicht.Geweldig geholpen.Dank,ook aan degene met tips betreffende het nood sluiten van het dak,weer iets geleerd
zaterdag 1 juli 2023 om 22:50 #157483ff calve modus aan …
Pietertje, goed bezig
zondag 2 juli 2023 om 14:40 #157489Mooi Pieter!
Weer een blij iemand erbij…
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
zondag 2 juli 2023 om 19:58 #157498Even nog een update,dak gaat niet meer open,maar volgens Pieter moet er nog een knikje ergens zitten.Komt goed.
zondag 2 juli 2023 om 22:18 #157499Komt altijd goed…
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
maandag 3 juli 2023 om 09:54 #157509er zit gewoon NOG een draadbreuk in het kabelboompje van de flap,…..
kan niet anders.
nu waren er een paar kabels stuk, die naar de flap motor gingen.komt zeker goed, ff kijken wanner ik van de week kan, dan leggen we de boel weer open
Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zaterdag 8 juli 2023 om 23:02 #157582Morgen gaan we weer bij Pieter langs voor waarschijnlijk nog een draadbreuk,beetje hopen op goed weer en dakloos retour
maandag 10 juli 2023 om 09:45 #157613Nou Gerrit is hier geweest.
we hebben nog een draadbreuk gevonden bij de rechter hoedenplank flap.
Daarna deed het dak het weer! Hij ging open….. en dicht…. en toen niet meer openWeer uitlezen, en een nieuwe short to ground fout een algemene (en die zijn vervelend), eerst stond er namelijk expliciet bij dat het om de rechter hoedenplank flap ging.
Dus de draadboom links bij het scharnier open, en daar zaten draden los die in het verleden gerepareerd waren (niet door mij overigens, maar dat terzijde).
Heel het kleine aftakkinkje eruit geknipt, en een compleet nieuw stuk in gezet.Dak ging weer open, en dicht, en weer niet meer open?!?!?!? Zelfde fout…. pfffff
Dus ik dacht: dak ecu! Dit heb ik namelijk bij een astra die ik zelf in bezit had ook gehad…. maar het was een beetje prutweer, en aangezien de dak ecu pas fout ging na een volledige open en sluit cyclus, heb ik geen test ecu (dus nu ben ik echt op zoek naar een ecu op voorraad zeg maar)…..
Dus met gerrit afgesproken dat hij en ik samen op zoek gaan naar een andere. wissel ik hem uit, doet hij het dan wel, rekent hij de ecu af, doet hij het niet, reken ik de ecu af en hou ik heb.
Maar toen schoot me de relais te binnen die naast de pomp zitten!?!?!? Die geven dezelfde fout als ze niet goed zijn, en ook op deze “cyclus” manier! Dat heb ik ook al eens gehad….Dus nu eerst relais scoren (gaat gerrit doen, want op zondag kon ik die nergens krijgen), en dan verder kijken.
(ondertussen zoek ik wel een ECU)Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.