TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Storing aan jouw ATT › code koelvloeistofpeil te laag
- Dit onderwerp bevat 69 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 12 maanden geleden door Sjierd.
-
AuteurBerichten
-
vrijdag 17 mei 2019 om 22:34 #72834
Ik krijg af en toe de tekst koelvloeistof peil te laag in mijn display.
Na wat internet speurwerk zou dit de sensor voor peil onder het vloeistoftankje of de vlotter in het tankje zijn.
Vanmiddag maar eens het tankje losgemaakt voor een visuele check.
Nu blijkt dat de sensor behuizing gewoon afgebroken is.Nadat Ik de sensor uit het tankje haalde schrok ik ervan dat deze afgebroken was.
Ik wist niet hoe lang de sensor was en of het ontbrekende materiaal nu in het koelwater lag.Maar wat blijkt, het rest materiaal zat nog gewoon in de ruimte waar de sensor in zit.
Dit is een gesloten deel, zonder de sensor blijft het koelwater er dus gewoon in.Morgenvroeg ligt er een nieuwe sensor klaar.
ff monteren en dan hoop ik dat de melding weg blijft.p.s. Voor deze ingreep moet de accu verwijdert worden.
Denk er aan dat het raammechanisme niet werkt om de deur te sluiten. Het raam zakt dan niet en komt tegen de rubbers aan.
Het gaat wel hoor maar doe voorzichtig.Attachments:vrijdag 17 mei 2019 om 22:55 #72867Die melding ken ik maar al te goed… Koelvloeistof niveau controleren. Kreeg hier op het forum al de tip mee om de ruiten sproeier af te vullen. Veranderd er niets aan. De melding constant geeft mij onrust
Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
vrijdag 17 mei 2019 om 23:01 #72870Misschien bij jou ook deze sensor kapot? Ik word daar ook helemaal nerveus van,whahaa….
Ik laat het morgen weten als ik een nieuwe gemonteerd heb, ik ga er wel vanuit dat het dit is hoor.
Op YouTube ff kijken bij: repair opel coolant level warning check.
Ik ben geen held op gebied van autoklussen maar dit gaat echt zo gemakkelijk.
Nieuwe kost 22€vrijdag 17 mei 2019 om 23:17 #72871Wellicht, maar het gekke is dat het niet constant is.. Kan een dag niet verschijnen, een dag later kan de melding weer wel komen. Een regelmaat kan ik niet ontdekken. Een kapotte sensor zou toch eigenlijk altijd de melding geven?
Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
vrijdag 17 mei 2019 om 23:27 #72872Als je niveau gelijk blijft en je toch vaak deze melding hebt is het hoogstwaarschijnlijk die sensor. Als ook je niveau daadwerkelijk daalt én je moet bijvullen is het een lek. Meeste lekkages komen bij het thermostaathuis. Deze kan scheurtjes hebben of lekken bij de aansluitingen.
vrijdag 17 mei 2019 om 23:34 #72874Anoniem- Topics: 2550
Wanneer je het niet vertrouwd gewoon een nieuwe er in zetten. Als Ronald het kan… kan jij het ook Rob.
zaterdag 18 mei 2019 om 02:04 #72984Wat moet ik me nou toch voorstellen bij de derde foto :woohoo: :P :blink:
zaterdag 18 mei 2019 om 10:42 #73005Jouw fantasie slaat op hol bij kleine dichte gaatjes!
zaterdag 18 mei 2019 om 11:46 #73006Anoniem- Topics: 2550
Kan mij voorstellen dat Leen een beetje afgeleid is hoor, ik zie het duidelijk wat het is……;)
zaterdag 18 mei 2019 om 18:21 #73134update:
Het was idd deze sensor.
Hierboven word gemeld dat de storing niet altijd is, dit was bij mij was dat ook het geval. Het is wel elektronica maar ook een voeler.Hij was trouwens niet afgebroken maar wat nu blijkt is dat op het eind van de sensor een kapje zit.
Deze is blijkbaar gewoon uitgedroogd en gebroken.Karweitje zonder enige ervaring kost je een 1/2 uurtje tijd.
zaterdag 18 mei 2019 om 23:34 #73230Fijn dat je even terug meld, ga ik ervan uit dat bij mij de sensor ook stuk is. Heb je toevallig een directe link van de sensor?
DankVerstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
dinsdag 24 september 2019 om 16:27 #99196Fijn dat je even terug meld, ga ik ervan uit dat bij mij de sensor ook stuk is. Heb je toevallig een directe link van de sensor?
Hé het komt vaker voor….
Sinds kort heb ik ook last de melding peil koelvloeistof…..
Het niveau is goed. Ik ben bang dat mijn sensor ook defect is.
Is er een link waar u deze het beste kan bestellen?Gr Marco
Verstuurd vanaf mijn Lenovo K53a48 met Tapatalk
dinsdag 24 september 2019 om 16:27 #99225Fijn dat je even terug meld, ga ik ervan uit dat bij mij de sensor ook stuk is. Heb je toevallig een directe link van de sensor?
Hé het komt vaker voor….
Sinds kort heb ik ook last de melding peil koelvloeistof…..
Het niveau is goed. Ik ben bang dat mijn sensor ook defect is.
Is er een link waar u deze het beste kan bestellen?Gr Marco
Verstuurd vanaf mijn Lenovo K53a48 met Tapatalk
dinsdag 24 september 2019 om 16:57 #99198Marco is het toevallig niet deze melding?
Verstuurd vanaf mijn snelbinder met Tapatalk
dinsdag 24 september 2019 om 16:57 #99230Marco is het toevallig niet deze melding?
Verstuurd vanaf mijn snelbinder met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.