TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Tips & Trics › Belangrijke tip Astra Twintop!!
- Dit onderwerp bevat 60 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 3 maanden geleden door Michel.
-
AuteurBerichten
-
dinsdag 22 mei 2018 om 17:38 #38747
Hallo aussieboy,
Een onbescheiden vraag,wat betaal je nou zo’n beetje voor een condensor en aircopomp bij de garage of heb je het ook zelf gedaan.
Ik doe het altijd zelf maar ben toch wel eens benieuwd, nou zit er natuurlijk een groot prijs verschil in aircopompen. Ik ga na diverse ervaringen alleen voor Delphi,en Nissens of een vergelijkbaar merk.
Wil je het niet kwijt ook niet erg.dinsdag 22 mei 2018 om 19:52 #38757Hallo aussieboy,
Een onbescheiden vraag,wat betaal je nou zo’n beetje voor een condensor en aircopomp bij de garage of heb je het ook zelf gedaan.
Ik doe het altijd zelf maar ben toch wel eens benieuwd, nou zit er natuurlijk een groot prijs verschil in aircopompen. Ik ga na diverse ervaringen alleen voor Delphi,en Nissens of een vergelijkbaar merk.
Wil je het niet kwijt ook niet erg.Ik kom naar Rotterdam .:P Mijn airco heeft het vorige week begeven.
dinsdag 22 mei 2018 om 19:52 #38764Hallo aussieboy,
Wil je het niet kwijt ook niet erg.Ik kom naar Rotterdam .:P Mijn airco heeft het vorige week begeven.
dinsdag 22 mei 2018 om 21:06 #38760Hoi Diana,dat is niet leuk,weet je bij toeval of het de pomp is of is de condensor lek,dat laatste is meestal het geval.
Deze zijn van dun aluminium en zout en pekel zijn erg slecht voor ze. De condensor is niet zo duur,rond honderd icl.btw. Het vullen is sinds kort wel erg prijzig geworden,was 50 nu 90 euro,is een nieuw idee van Brussel.
Wanneer de condensor lek is stopt ook de pomp ermee dus wanneer je deze niet meer hoort dan wil het niet zeggen dat deze kapot is.
Ik ben één jaar geleden geweest bij “airco herstel service in Enschede”,(ik kon toen zelf niets doen) hebben hier en daar ook zogenaamde service punten meestal in een schuur zonder brug en de “monteurs” zijn amateurs.
Een mooi certificaat met twee jaar garantie krijg je na betaling maar stelt niets voor is gebleken.
Ik ben eerlijk gezegd daar geweest,de prijs was aantrekkelijk en 2 jaar garantie, wat kan er mis gaan,nou alles dus.geld kwijt en op mails reageren ze niet. De monteurs spreken nauwelijks nederlands en (mogen?) niet met je praten. Oude apparatuur uit het jaar nul.
Gereviseerde pompen monteren ze daar.
Gillende herrie pomp en aan alle kanten lek.
In Rotterdam zit Doma radiateuren en airco,
super bedrijf,klaar terwijl je wacht,zeer en zeer vriendelijk,echt een top zaak maar dat is niet naast jou deur.
Daar heb ik toen de fout die ik heb gemaakt laten herstellen.
Maar eerst moet je natuurlijk weten wat het defect is,dit kunnen ze zien met een speciale lamp en bril,zit iets van UV spul in de vloeistof.
Hoop dat jij niet deze fout gaat maken want jij zit daar dacht ik niet eens zo ver vandaan.
Dus “airco herstel service Enschede” niet doen.
Ze adverteren ook op Marktplaats.
Hoop dat je snel weer een werkende airco hebt want ik zelf ben er een beetje aan verslaafddinsdag 22 mei 2018 om 21:06 #38769Hoi Diana,dat is niet leuk,weet je bij toeval of het de pomp is of is de condensor lek,dat laatste is meestal het geval.
Deze zijn van dun aluminium en zout en pekel zijn erg slecht voor ze. De condensor is niet zo duur,rond honderd icl.btw. Het vullen is sinds kort wel erg prijzig geworden,was 50 nu 90 euro,is een nieuw idee van Brussel.
Wanneer de condensor lek is stopt ook de pomp ermee dus wanneer je deze niet meer hoort dan wil het niet zeggen dat deze kapot is.
Ik ben één jaar geleden geweest bij “airco herstel service in Enschede”,(ik kon toen zelf niets doen) hebben hier en daar ook zogenaamde service punten meestal in een schuur zonder brug en de “monteurs” zijn amateurs.
Een mooi certificaat met twee jaar garantie krijg je na betaling maar stelt niets voor is gebleken.
Ik ben eerlijk gezegd daar geweest,de prijs was aantrekkelijk en 2 jaar garantie, wat kan er mis gaan,nou alles dus.geld kwijt en op mails reageren ze niet. De monteurs spreken nauwelijks nederlands en (mogen?) niet met je praten. Oude apparatuur uit het jaar nul.
Gereviseerde pompen monteren ze daar.
Gillende herrie pomp en aan alle kanten lek.
In Rotterdam zit Doma radiateuren en airco,
super bedrijf,klaar terwijl je wacht,zeer en zeer vriendelijk,echt een top zaak maar dat is niet naast jou deur.
Daar heb ik toen de fout die ik heb gemaakt laten herstellen.
Maar eerst moet je natuurlijk weten wat het defect is,dit kunnen ze zien met een speciale lamp en bril,zit iets van UV spul in de vloeistof.
Hoop dat jij niet deze fout gaat maken want jij zit daar dacht ik niet eens zo ver vandaan.
Dus “airco herstel service Enschede” niet doen.
Ze adverteren ook op Marktplaats.
Hoop dat je snel weer een werkende airco hebt want ik zelf ben er een beetje aan verslaafddinsdag 22 mei 2018 om 22:08 #38771Hij is afgelopen vrindag bij een garage geweest voor vervanging van de de remvloeistof. Daar ook de airco genoemd. Ze hebben toen vluchtig even gekeken, er zat in ieder geval genoeg vloeistof op. Die man noemde idd ook al de condensor. Volgende week donderdag gaat ie weer terug voor de airco. Ga vast duimen draaien dat het geen pomp enz betreft.
Dat is bv vorig jaar in de vectra c gts vervangen en dat was duur phoe…
Maar bedankt voor de info.dinsdag 22 mei 2018 om 22:08 #38780Hij is afgelopen vrindag bij een garage geweest voor vervanging van de de remvloeistof. Daar ook de airco genoemd. Ze hebben toen vluchtig even gekeken, er zat in ieder geval genoeg vloeistof op. Die man noemde idd ook al de condensor. Volgende week donderdag gaat ie weer terug voor de airco. Ga vast duimen draaien dat het geen pomp enz betreft.
Dat is bv vorig jaar in de vectra c gts vervangen en dat was duur phoe…
Maar bedankt voor de info.dinsdag 22 mei 2018 om 23:23 #38778Dag Leonardo53,
Nou, met veel plezier zelfs… Ik heb zelf voor de stukken gezorgd en deze bij een garagist in de buurt laten monteren.
Kostprijs voor de condensor Van Wezel (Euro 75) en de AC compressor van Hella (Euro 245).dinsdag 22 mei 2018 om 23:23 #38785Dag Leonardo53,
Nou, met veel plezier zelfs… Ik heb zelf voor de stukken gezorgd en deze bij een garagist in de buurt laten monteren.
Kostprijs voor de condensor Van Wezel (Euro 75) en de AC compressor van Hella (Euro 245).woensdag 23 mei 2018 om 00:30 #38781Oké aussieboy, dank je wel voor je reactie.
Dat is inderdaad de prijs,75 euro voor de condensor en de prijs van de pomp is ook netjes,en van Hella,krijg je geen spijt van hoor.
Maar vond de garagist dat geen probleem, liever zorgen zij zelf voor de onderdelen want daar kunnen ze aardig op verdienen.
Groetjes, Leen.woensdag 23 mei 2018 om 00:30 #38788Oké aussieboy, dank je wel voor je reactie.
Dat is inderdaad de prijs,75 euro voor de condensor en de prijs van de pomp is ook netjes,en van Hella,krijg je geen spijt van hoor.
Maar vond de garagist dat geen probleem, liever zorgen zij zelf voor de onderdelen want daar kunnen ze aardig op verdienen.
Groetjes, Leen.woensdag 23 mei 2018 om 01:09 #38786Dag Leen, dat is juist doch ik had hem dat gevraagd omdat ze allebei moesten vervangen worden en het was oké voor ze. Groeten Tony
woensdag 23 mei 2018 om 01:09 #38791Dag Leen, dat is juist doch ik had hem dat gevraagd omdat ze allebei moesten vervangen worden en het was oké voor ze. Groeten Tony
maandag 23 juli 2018 om 20:20 #43418Ik heb net z’n rubbers ingevet. Waar menig bodybuildster jaloers op is..
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
maandag 23 juli 2018 om 20:20 #43440Ik heb net z’n rubbers ingevet. Waar menig bodybuildster jaloers op is..
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.