TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Laat je hier gaan › ATT “gered” van de ondergang ;)
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren geleden door Teigetje.
-
AuteurBerichten
-
donderdag 22 juli 2021 om 10:29 #150380
Gisteren is Rudy bij me geweest…..
Deze persoon kennen jullie niet, want hij is niet zo van het online gebeuren enzo….Ik ben met hem in contact gekomen nadat ik eigenlijk op zoek was naar een ATT met kapot dak welke ik kon fixen voor de dochter van onze gastouder (die heeft nu een TTT die we morgen gaan fixen maar ze wil toch een grotere cabrio).
Deze auto stond in Zegge te koop met kapot dak, maar had helaas voor haar te veel Kms.Ik had hem een bericht gestuurd want het is zonde een att weg te doen omdat het dak het niet doet!
Hij belde me nadat ik hem een par berichten had gestuurd. Hij was eigenlijk wel klaar met de auto! Hij had gehoopt hem snel en niet te duur te kunnen laten maken maar de garage die er naar gekeken had gaf eerlijk aan er niets mee te kunnen, en bij de opel dealer werd hij toch redelijk bang van de pro-forma rekening.
HIj had dus echt zo iets van: weg ermee, ook nadat ik hem zei dat hij best makkelijk te maken zou zijn…. hij zij gewoon: je mag hem gewoon voor een klein prijsje van me hebben, dan ben ik er van af en dan kijk jij maar wat je er mee doet!
Maar zo werkt het niet bij mij natuurlijk
De att was gekocht voor zijn vrouw om lekker in de zomer mee te rijden, maar dat werd hem dus even niet.
Hij zou een bod accepteren van 1400 euro, ik zei hem: ja dat is leuk, maar met werkend dak is hij minimaal 3 keer dat waard…..Dus hij is toch maar naar mij gekomen gisteren avond Het is tenslotte niet ver voor hem naar mij toe.
Hij had er een hard hoofd in en geloofde echt niet dat het dak het weer zou doen, maar toen ik na 10 minuten het dak iig open had, stond hij toch even met open mond te kijken.
Eerste wat hij toen deed was de auto van Marktplaats halenEr waren een hoop draden stuk bij de draadboom van de kofferbakscharnier.
Ik twijfelde over de kabel naar de voorste grendels, maar daar leek al een nieuwe in te zitten (stuk vervangen iig). Dus die laten we even zo.Heb de hele auto even uitgelezen, hem een “cursus rubbers smeren” gegeven en gelijk alle rubbers aangepakt (want dat was wel nodig zeg….)
Nog even lekker geluld, want Rudy is van hetzelfde bouwjaar als ikzelf, en nadat hij mijn AF1 futura zag kwamen de verhalen over brommers/scooters etc want hij had ook nog een aantal “klassiekers” uit die tijd.
Rudy is met HELE grote glimlach weer vertrokken en kreeg later op de avond nog een appje namens zijn vrouw die SUPER blij was.
HOPLA, weer 1 gered van de “ondergang”.
Ik weet niet wat de mensen die interesse hadden getoond in de auto ermee zouden doen, maar ik zei hem al dat de kans groot was dat die ons forum al “gevonden” hadden en dan wel de gok durfden te nemen….. wij kunnen hem toch wel fixen….. dus hoe dan ook was de kans groot dat die ATT toch wel bij mij op de oprit zou staan ter reparatie ooit….
Maar hij blijft nu bij Rudy en zijn vrouw, en ze gaan er lekker van genietenTopless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 22 juli 2021 om 12:16 #150383Goed bezig man. Ja ik spreek ook uit ervaring..
Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
donderdag 22 juli 2021 om 12:16 #150384Lekker bezig!
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
vrijdag 23 juli 2021 om 23:33 #150397Wat een geweldig verhaal, echt TOP
zaterdag 24 juli 2021 om 18:19 #150400Goed verhaal.. Pieter
En weer gefixt netjes.!!
zondag 25 juli 2021 om 13:59 #150415Mooi gedaan Pieter. Klasse.
maandag 2 augustus 2021 om 11:03 #150486afgelopen week belde de eigenaar van deze ATT.
euh ja zeg pieter….. hij wil de kofferklep niet vergrendelen en de ramen komen niet omhoog (na sluiten dak).
Ehm juist, dat is de kabel naar je voorste grendels, kom maar even langs.
Dus zo gezegd, zo gedaan…. de att was weer bij mij.
Ik vond het raar, want er lag een “nieuwe” kabel door het scharnier, dat hadden we vorige keer bekeken. Welliswaar naast de originele, maar in overleg hadden we dat zo gelaten.
Ik die er dus maar uit gehaald en de kabel die aangesloten was, bekeken. Bleek een “donorkabel” te zijn uit een andere att, net zo “rot” dusDUSSSS nieuwe kabel er in, alles netjes afgewerkt, en hopla, hij deed het weer.
Toen zei de eigenaar van de ATT: owja, van de week moest ik 1 flapje helpen, die bleef zitten.
Ik dus dus een hoedenplankflap er af gehaald, open gemaakt, ja hoor…. tandwiel compleet door.
Toch raar, want laatste keer hadden we ze gecontroleerd, en alles klonk super soepel (ja dat kun je horen )
Ondertussen dus niet meer, en het andere flapje klonk ook niet lekker naar mijn zin…..
dus ook die open gemaakt: niet gebroken, maar wel versleten….
Ook hier dus een compleet setje nieuwe tandwielen in gezet (note to self: opschieten met nieuwe tandwielen bestellen, want ze zijn op…..)
Ik DENK dat dit komt doordat het dak zeer lange tijd niet is bediend, tandwiel bros geworden en met het relatief intensieve gebruik van de dagen van 1e reparatie tot dat ze er me ophielden dusdanig belast dat ze het snel op hebben gegeven….Maar goed, alle probleempunten op 1 na hebben we nu gehad met deze auto………….
Enige wat nog kan gebeuren is dat de kofferbakflaps gaan haperen, maar dat fixen we dan weer wel, had nu niet veel tijd meer (heb het een beetje te druk).
Maar de ATT staat 20 minuten bij mij vandaan, dus dat kan ik binnenkort ook altijd nog even doen.(opmerking / idee: een ATT service beurt bedenken, hierbij controleren we de kofferbak bedrading, waar nodig vervangen. Preventief vervangen van de kabel door het dak naar de voorste grendels, hoedenplankflaps open maken, controleren en evt vervangen van de tandwielen en ook het schoonmaken / smeren van de kofferbakflaps…..
zou dat wat zijn? of gewoon afwachten tot er een storing is?)Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 2 augustus 2021 om 12:49 #150488Dak- en preventiebeurt is inderdaad een idee!
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
zondag 8 augustus 2021 om 12:06 #150561Lijkt mij inderdaad ook een goed idee hoor, gewoon elk jaar even langs voordat het warme weer eraan komt (alhoewel, met die stoelverwarming is het al snel goed genoeg weer).
woensdag 15 september 2021 om 22:29 #150935Mooi verhaal en wat tof dat je hem zo goed geholpen hebt. Iedereen blij!
donderdag 16 september 2021 om 10:27 #150938jazeker!
Wel is de beste man nog een keer terug geweest, dit keer weer draadbreuk in de boom van de kofferbak, maar op een hele gekke plek.
Achteraf komt dit doordat de hele kabelboom is losgeweest en NET niet meer lag zoals origineel….. dat had ik even gemistmaar goed, 3 solderingkjes verder en alles werkt weer perfect
Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 18 oktober 2021 om 10:37 #151304de vrouw van rudy (waar de att voor was) wilde toch niet in deze auto blijven rijden, en dus is de att verkocht.
De nieuwe eigenaar had mijn nummer gekregen (en woont vlakbij ) voor het geval hij problemen had….. en die had hijpffff
Ik er dus naartoe, want alles stond half open.
Wat blijkt……. een tandwiel volledig kaal?!?!?!?!
HUH???? Die had ik vernieuwd….Wellicht dus het wormwiel versleten? Maar die zag er goed uit….
Ik had gelukkig nog 1 tandwieltje, dus alles schoon gemaakt, gesmeerd en vervangen, en het dak werkt weer naar behorenJonge dame van wie de att nu is weer happy! Want die kan vandaag haar rijbewijs ophalen op het gemeentehuis, en dan genieten van haar eerste auto (geen verkeerde eerste auto als je het mij vraagt!)
Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 18 oktober 2021 om 14:48 #151311Zeker geen verkeerde eerste auto!
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.