TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Modificatie’s ~ Tuning ATT › ATT Visueel Buitenzijde › Astra TT linker dakstijl ontdeuken en spuiten.
- Dit onderwerp bevat 83 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 6 maanden geleden door Leonardo53.
-
AuteurBerichten
-
zondag 9 oktober 2016 om 16:50 #22178Anoniem
- Topics: 2550
Heb de linker dakstijl ontdeukt met polyester plamuur en auto-plamuur voor de afwerking.
zo zag het er uit met deuken,
Dat ziet er dan zo uit, na het schuren met 2000. Strak glad, klaar om te spuiten.
Goed voorbereiden om te voorkomen dat er veel spuitnevel op de wagen komt.
Het weer is niet ideaal om te spuiten, het is te koud eigenlijk. De lak zal niet mooi ‘vloeien’ dus ga er van uit dat het voorjaar weer moet. Maar voor nu wilde ik even geen deuken daar hebben, het gehele dak moet straks klaar zijn.Na de eerste kleurlak laag, heb er in totaal drie gedaan,
Dan even wachten dat de kleurlak laag ‘hand droog’ is en dan direct de blanke lak laag er overheen.
Dan vloeit dat nog samen. Dat ging nu redelijk, bij hogere temperatuur gaat het perfect.Je kan in het einde resulaat zien dat het niet 100% is door gevloeid. kan het later als het goed uitgehard is nog polijsten, dan komt het nog redelijk goed.
Voorlopig ben ik zeer tevreden met dit resultaat.
Attachments:zondag 9 oktober 2016 om 17:38 #22180Ziet er al beter uit ouwe reus.
Heb je de verf kant en klaar kunnen kopen of toch moeten laten maken/mengen waarna deze in spuitbussen werd gedaan.
Niet alle zwart is natuurlijk hetzelfde zwart.
Zorg voor voldoende lagen lak zodat je wanneer het klaar is ook nog kan polijsten en/of poetsen hé.
Je schiet verrekte goed op joh,gelukkig werkt het weer ook lekker mee.
Voor het zelfde geld was het nu al geitenweer geweest.
Een garagebox zou voor jou een geweldige uitkomst wezen hé.zondag 9 oktober 2016 om 19:36 #22182Anoniem- Topics: 2550
Hey Leen, ja idd het gaat de goede kant op. Heb wel drie lagen blanke lak er op, er kwam een bui aan, dus stoppen en snel laten drogen.
De kleur lak spuit bus heb ik op kleur laten maken.
Ja dan zou een garagebox handig zijn idd. Alhoewel ik dit al jaren zo doe, heeft ook wel weer wat.
zondag 9 oktober 2016 om 22:14 #22185Netjes hoor
maandag 10 oktober 2016 om 15:17 #22189ziet er netjes uit al kerel!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 12 oktober 2016 om 00:30 #22201Anoniem- Topics: 2550
Ha Max de concurrent,
:huh:zaterdag 25 april 2020 om 18:34 #114531Anoniem- Topics: 2550
Het spuitwerk van de vorige keer was gaan inwerken met de primer. Leek een oud schilderij. :dry:
Waarschijnlijk te haastig, snel spuiten weer over de primer / plamuur. Nu ga ik een week laten uitharden en dan afspuiten.
Zo zagen de werkzaamheden er uit vandaag,
Nu zit het in de zwarte primer, dan valt het ook niet zo op. 8)
Attachments:zaterdag 25 april 2020 om 18:34 #114552Anoniem- Topics: 2550
Het spuitwerk van de vorige keer was gaan inwerken met de primer. Leek een oud schilderij. :dry:
Waarschijnlijk te haastig, snel spuiten weer over de primer / plamuur. Nu ga ik een week laten uitharden en dan afspuiten.
Attachments:zaterdag 25 april 2020 om 18:34 #114582Anoniem- Topics: 2550
Attachments:zaterdag 25 april 2020 om 18:34 #114597Anoniem- Topics: 2550
Attachments:zaterdag 25 april 2020 om 18:47 #114532Klopt Max,
Ik heb in het verleden bij mijn volkswagen kever eens extra luchthappers voor de motorruimte gemaakt,deze zaten niet in de achterklep maar aan de zijkant achter het achterraam,stond hem verrekte goed,deze had ik ook bewerkt met polyester spul,toen om het voor het weekend nog af te krijgen meteen na uitharden gespoten,zelfde resultaat als bij jou,het moet eerst uitwasemen,was toen een les die ik heb onthouden en die fout maak ik nooit meer.
Deze fout is niet leeftijd gebonden hoor hahaha,ik was toen nog jong,19 jaar,dus trek het je niet aanzaterdag 25 april 2020 om 18:47 #114553Klopt Max,
Ik heb in het verleden bij mijn volkswagen kever eens extra luchthappers voor de motorruimte gemaakt,deze zaten niet in de achterklep maar aan de zijkant achter het achterraam,stond hem verrekte goed,deze had ik ook bewerkt met polyester spul,toen om het voor het weekend nog af te krijgen meteen na uitharden gespoten,zelfde resultaat als bij jou,het moet eerst uitwasemen,was toen een les die ik heb onthouden en die fout maak ik nooit meer.
Deze fout is niet leeftijd gebonden hoor hahaha,ik was toen nog jong,19 jaar,dus trek het je niet aanzaterdag 25 april 2020 om 18:47 #114583Klopt Max,
Deze fout is niet leeftijd gebonden hoor hahaha,ik was toen nog jong,19 jaar,dus trek het je niet aanzaterdag 25 april 2020 om 18:47 #114598Klopt Max,
Deze fout is niet leeftijd gebonden hoor hahaha,ik was toen nog jong,19 jaar,dus trek het je niet aanzaterdag 25 april 2020 om 18:52 #114533Anoniem- Topics: 2550
Ohhh, nou dan komt het nog goed met mij denk ik. ha ha ha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.