TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Storing aan jouw ATT › Astra dakstoring, de dealer aan het werk.
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 1 maand geleden door Johandbj.
-
AuteurBerichten
-
zondag 19 september 2021 om 21:34 #150990
Afgelopen week benaderd door Cicely met een dakstoring aan haar Astra.
‘Het dak gaat open en dicht, maar de ramen sluiten niet na afloop..’
Hiermee is zij naar haar lokale dealer gegaan om de auto te sluiten. Om de auto te sluiten was zij al € 50,- kwijt om dan pas op 5 oktober terecht te kunnen voor een diagnose. Alleen de diagnose zou € 220,- kosten.
Dat vond zij dus geen oplossing en heeft zij contact gezocht. De eerste opmerking was natuurlijk ‘laat de dealer er verder vanaf blijven’, dan wordt het in ieder geval niet erger.
Afgelopen vrijdag volgde sessie één, alleen al ruim drie uur sleutelen om het dak in de gesloten toestand te krijgen zoals het behoort, eigenlijk het werk van de dealer opnieuw doen, maar dan goed.
Hierbij kwamen wat zaken naar voren: De kofferklep was zo hard dichtgeramd dat de slotvanger in zijn onderste positie gedrukt was. Die was dus nooit meer sluitend te krijgen op die manier. Dus de slotvanger maar opnieuw afgesteld om de kofferbak te laten sluiten.
Het dak was met brute kracht naar boven en naar voren gedrukt zodat de krassen van de scharnieren op het schot achter de achterbank stonden, dat je de hydraulische druk weg kan halen door de retourklep te openen was blijkbaar niet bekend bij de dealer.
Na wat uren sleutelen en heel wat overleg met BadBert was het eindelijk mogelijk om het dak open te sturen, zodat de oorspronkelijke storing verholpen kon worden.
Nu kon de kabel naar de voorste grendels vervangen worden, die had een breuk bij het scharnier tussen het achterste en het voorste dakdeel.
Hier is een nieuw stuk kabel ingezet en was eigenlijk het oorspronkelijke probleem opgelost.
Maar nog was het een soort Russisch roulette of het signaal van de voorste grendels binnenkwam. Maar de tijd begon te dringen, manlief moest opgehaald worden uit zijn werk dus is er besloten zondag verder te gaan.
In de tussentijd overleg met Pieter over de resterende mogelijkheden, wat kan de dealer nog meer verziekt hebben?
Zondagmiddag met frisse zin verder gegaan en bleek al snel dat de signaalkabels onder het voorste dakpaneel ook beschadigd waren. De dakbekleding van het voorste deel verwijderd en daar bleek dat de linker grendel de kabel had verdrukt. Dit stuk kabel ook vernieuwd en voila:
Weer iemand met een grote grijns en een werkend dak naar huis….
Maar werkelijk, de dealer wist dus van één probleem er drie te maken.
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
maandag 20 september 2021 om 11:04 #150997Lekker bezig stefan!!!
Die dealers… pfffff er had zo veel stuk kunnen gaan door die lompe actie!gelukkig doet hij het weer. Ben blij dat ik nog (remote) heb kunnen helpen.
En jij hebt weer wat dingen geleerd, dat is de manier om het te leren…. DOEN…. (en ja natuurlijk sta ik stand-by )Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 23 september 2021 om 02:50 #151036Knap werk Stefan! En al weer een bedrijf die niet (meer) op de hoogte is met de techniek in het dak. Het gebeurt regelmatig dat specifieke kennis verloren gaat door pensionering of verandering van functie. Men kan dan nog een beroep doen op de dienstdoende monteurs, waarvan sommige geen vast dienstverband, stagiaires of in opleiding zijn. Of de juiste monteur is net afwezig, of met vakantie. En dan kan er wel wat fout gaan.
Ik herinner me dat een vriend met zijn Citroen DS naar de specialist ging. Kleine beurt.
De specialist had een stagiaire in dienst die vervolgens de versnellingsbakolie aftapte en vier liter motorolie ververste.
De DS reed toen rond met acht liter olie in de motor en nul liter olie in de versnellingsbak.
Liep niet goed afmaandag 27 september 2021 om 00:18 #151094Uhm zo een astra moet ik ook is gaan leren hihi
vrijdag 8 oktober 2021 om 19:48 #151224Super werk geleverd
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.