TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Tips & Trics › Astra TT lekstroom meten in rust stand
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 10 maanden geleden door Vluppie.
-
AuteurBerichten
-
zondag 1 september 2019 om 16:34 #93450Anoniem
- Topics: 2550
- Posts: 42372
Wanneer je denkt dat je accu leeg getrokken word door een lekstroom in je wagen, hier een uitleg hoe dat te meten.
Opmerking, trek nooit willekeurig zekeringen uit. daar kunnen onze wagen niet tegen.Mijn meet opstelling, goede multimeter van Fluke.
Meetpennen goed vast zetten. Raam van bestuurder kant open en deuren dicht.Eerste meting is gewoon met de zekering van radio er weer in en achter kofferbak lampje ook weer in gezet.
Dan sluit ik alle deuren, dan zie ik een stroom van 0.88A De binnen verlichting is nog niet uit.Na een tijdje zakt de stroom naar 0.073A is een normale waarde.
Led op het knopje CV is nog niet uit. De wagen is nog niet in de rust situatie.
Nu is het ledje eindelijk uit, denk zo ongeveer 3 min.
Dan meet je de rust stroom van de wagen op dat moment, dat ziet er goed uit. 0.003A
Dus absoluut geen lekstroom te meten. De waarde in nihil.
zondag 1 september 2019 om 17:13 #93451Fantastische uitleg met foto’s.
zondag 1 september 2019 om 18:48 #93452Perfect uitgelegd
zondag 1 september 2019 om 22:40 #93539Maar bij een “lekstroom” is het dan niet mogelijk om de kabelverbindingen wat steviger aan te knijpen dat het beter afsluit,doe ik bij waterleidingen ook.
zondag 1 september 2019 om 22:55 #93549Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ehhh leen, ik moet dat even opzoeken hoor. Goede vraag.
zondag 1 september 2019 om 23:15 #93561Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ja gewoon goed aandraaien Leen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
zondag 1 september 2019 om 23:29 #93570Ik gebruik een thermische camera voor dergelijk werk. Klaar binnen 10 minuten of minder.
Maar ik moet het meer testen op dergelijke probleemauto’s. Vrijwilligers?
zondag 1 september 2019 om 23:29 #93577Ik gebruik een thermische camera voor dergelijk werk. Klaar binnen 10 minuten of minder.
Maar ik moet het meer testen op dergelijke probleemauto’s. Vrijwilligers?
zondag 1 september 2019 om 23:57 #93588Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Denk dat dit soort warmte beelden niet echt werken bij lekstroom van een wagen.
Wij gebruikten dat vaak bij schakelkasten met sterkstroom schakelingen.
Dan zijn ze zeker nuttig.Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
maandag 2 september 2019 om 00:04 #93589Weet ik niet Max, zie mijn video, 260 mA, thermal sensitivity 0.05C.
https://www.youtube.com/watch?v=2iDJQ50flKU
maandag 2 september 2019 om 00:29 #93590Max, als ik het goed begrijp is die 0.003 A. met uitgeschakeld (origineel TwinTop) alarm…..
maandag 2 september 2019 om 00:33 #93592Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
De wagen waar ik heb gemeten had geen alarm. Maar dan komt er misschien een paar 100e A bij. Zal niet veel uitmaken denk ik.
maandag 2 september 2019 om 00:42 #93593Dank voor de uitleg Max!
maandag 2 september 2019 om 10:16 #93623met alarm kan ik eventueel binnenkort proberen te meten.
Al staat het alarm standaard niet aan , dan moet je dacht ik 2 keer op het sluiten knopje drukken.Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 11 november 2019 om 10:33 #105463Ik gebruik een thermische camera voor dergelijk werk. Klaar binnen 10 minuten of minder.
Maar ik moet het meer testen op dergelijke probleemauto’s. Vrijwilligers?
Liviu, zoek je nog vrijwilligers? Ik denk namelijk dat mijn ATT ergens lekstroom heeft. Net een nieuwe accu, maar na een paar dagen stilstaan is de accu leeg.
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.