TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Opel Cascada › Alles over jouw Cascada › Proefrit met de Cascada gedaan, mijn bevindingen..
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 7 maanden geleden door Cascada Topper.
-
AuteurBerichten
-
zaterdag 23 februari 2019 om 21:31 #60175
Hi,
Vanmiddag heb ik een proefrit gemaakt met de Opel Cascada.
De pluspunten:
– mooi interieur qua afwerking en gebruikte materialen.
– exterieur ook in orde.
– de 170 pk met automaat trok vlotjes op en was snel op de 100 km per uur
– de opties zoals stuurverwarming, stoelverwarming en stoelventilatie vond ik erg fijn
– met mijn lengte van 193cm keek ik niet tegen de bovenste raamstijl aan. Ik had dus vrij zicht
– met dak dicht had ik geen benauwd of claustrofobisch gevoel
– alhoewel ik wist dat de achterruit kleiner is dan bij niet cabrio’s, had ik met het zicht naar achteren daar geen last van
– de achteruit rijcamera vond ik ideaal
– kap is snel dicht en snel openDe minpunten voor mij waren:
– hoe ik ook de stoel aanpaste, ik kon geen fijne zitpositie vinden en kreeg last van mijn onderrug
– het materiaal van het middengedeelte waar ik met mijn rechterknie tegen aan kom, is zeer hard en is niet prettig tijdens het rijden en zeker niet met het nemen van bochten
– de afrolgeluiden van de banden vond ik zeer storend. Ook met kap dicht. Het leek wel of er een nieuw setje banden onder moest
– ik moest wennen aan de bediening van de cruise control (gaat blijkbaar anders dan in mijn vectra)
. ik schrok van de snelheidslimiet instelling Met deze laatste instelling kun je aanvankelijk niet harder dan de ingestelde snelheid. Alleen met ‘fors’ gas geven. Ik snap de bedoeling van de optie, echter ik had niet door dat het zo werkte. Dus ik gaf een beetje gas en er gebeurde niets. Ik dacht eerst dat de auto het had begeven! Nou ja, dat is mijn onbekendheid met deze optie.Op het moment dat ik de auto kwam ophalen, bleek nog steeds de accu spanning te laag. Kleine moeite lijkt mij om de accu vooraf goed op te laden. Hierdoor kon ik niet meteen de kap open doen. Na wat snelweg kilometers kon ik op een polderweg dit wel doen.
De verdere rijervaring vond ik geweldig. Open rijden is toch wel iets aparts. Tussendoor had ik thuis een petje opgehaald en opgezet, vanwege het zonlicht wat in mijn ogen scheen.
Helaas vanwege de rugpijn en kniepijn geen Cascada voor mij. Dat is erg jammer want ik vind de Cascada niet alleen qua naam maar ook qua auto een zeer mooie verschijning. Wellicht ga ik kijken naar een Astra Twintop.
zaterdag 23 februari 2019 om 21:42 #60179Heel verstandig hoor,zoveel mensen genieten volop van hun astra dus waarom jij niet. Rustig rondkijken en de tijd nemen om er ééntje aan te schaffen.
Met je benen ergens tegenaan zitten gaat heel erg irriteren, de zit is heel erg belangrijk, kijk die afrolgeluiden is een kwestie van andere banden en het is opgelost maar kost ook weer geld.
En die dealer is bijvoorbaat waardeloos lees ik zo.zaterdag 23 februari 2019 om 22:11 #60184Veel van de pluspunten herken ik, minpunten niet eigenlijk.
Banden zullen misschien slechte op liggen?
Stoel, heb je de lendesteun ook versteld? Dat maakte bij die van ons het verschil hahaha (maar ik ben wat kleiner als jij)
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zondag 24 februari 2019 om 01:33 #60213Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Als je in de buurt van Heemskerk woonde mag je gerust in mijn Astra TT rijden hoor. Geen automaat.
zondag 24 februari 2019 om 15:09 #60315Huh, vreemd
Pluspunten herkenbaar, betreft stoelen is zoals Badbert aangeeft kwestie van instellen
Knieprobleem heeft ook te maken met instellen van de stoel.Ikzelf heb nu na de Astra cabrio, de ATT een Cascada en laatste heeft wat mij betreft de beste zit van alle 3
Ook ik ben 1.93cmWens je heel veel succes met het verder zoeken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.