TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Laat je hier gaan › serve wiel
- Dit onderwerp bevat 61 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 12 maanden geleden door Michel.
-
AuteurBerichten
-
dinsdag 21 augustus 2018 om 05:40 #46044
Goedemorgen Open Opel Liefhebbers,
Ik zou graag een reserve wiel of een thuisbrenger plus een krik willen aanschaffen voor mijn ATT waar kan ik hiervoor terecht?
Welke Maat moet het wiel zijn en wat past het beste in mijn ATT….. zou er ook een standaard set van een astra h in kunnen?
Hoop iets te horen van jullie Open Opel Liefhebbers.M.v.g,
Michael de la Haye.
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:22 #46046Hallo. U kan gewoon een wiel van de sloop halen. Een astra h en beginnen bij 15 inch. M’n vorige astra was een essentia type. en die hebben relatief kleine banden. En de meeste hebben al een 5 steek. En optie 2 een spuitbus als je een lekkage hebt. Er zit ook een lucht pomp in uw att. Optie 3 is lid worden van de anwb. Mischien of max een tip heeft. Ik heb een aantal Opel astra’s gehad. Maar d,r zitten geen thuiskomers in. M’n moeder heeft een agila. En daar zit wel een thuiskomer in. Maar dat is 4 steek
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:01 #46047een “volwaardig reservewiel” hoort er in te kunnen volgens mij, maar was een optie. (dus geen thuiskomer, die zijn nog dunner)
Standaard zit er een compressor in met een busje “schuim” zodat je met een lekke band toch thuis kunt komen (maar bij een echt kapotte band helpt dit ook niet).De wielen die onder een normale astra H passen, passen ook onder een astra tt, dat is geen probleem de steek is hetzelfde.
Bandomtrek (van het totale wiel) is als je standaard wielen hebt, ook eigenlijk altijd gelijk, aangezien bij een kleiner wiel, er altijd een dikkere band (hoogere band) op zit.enige waar je even op moet letten, is dat een reservewiel vaak wel smaller is dan je normale wielen!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 21 augustus 2018 om 10:39 #46050Dank je voor de reactie,
Ja vijf steek dat wist ik…. de lucht pomp met lijm vind ik niets vandaar ook….
ANWB ben ik bij;)
Gewoon een reserve wiel is toch nog altijd de beste optie.M.v.g,
Michael de la Haye.
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:16 #46052Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
In het gat van de Astra Twintop past geen volwaardig wiel, de hoogte is veel te hoog.
Ik heb nog een reserve wiel liggen voor de Astra TT incl. krik. doe even een PB
woensdag 22 augustus 2018 om 00:25 #46160Dank je wel Max,
Groetjes Michael
zaterdag 25 augustus 2018 om 21:28 #46616waarom een reserve band?
7 jaar ATT gereden en nog nooit een lekke band gehad.
tevens zit er een pomp met reparatiespullen in de ATTB) B)
zondag 26 augustus 2018 om 00:49 #46671Tja eric wat een mazzel al die tijd
En als een scheur in je band zit of wij kromme velg door balk op weg toch handig hoor een wiel
Wij hebben ook extra wiel in tigrazondag 26 augustus 2018 om 01:49 #46709Ik heb zelfs vier extra wielen in de garage staan :woohoo: ,winterwielen
En met zo’n scheur in je band,ducketape jongen, ducketape,altijd handig om bij je te hebben.zondag 26 augustus 2018 om 01:51 #46711Altijd baas boven baas he :woohoo:
zondag 26 augustus 2018 om 14:51 #46722Hallo,
Ja ik heb zelf ook wat minder goede ervaringen en daarom het liefst een thuiskomer…. is dat een volwaardig wiel niet past anders dat…
En die lijm in je band wordt de banden specialist ook niet vrolijk van…Groetjes Michael
zondag 26 augustus 2018 om 15:09 #46737Nee inderdaad, dat spul moet je niet in je band spuiten,ik heb me laten vertellen dat je dan waarschijnlijk ook nog een nieuwe band nodig hebt. Een volwaardig reserve wiel in de kofferbak vind ik ook een drama,kofferbakbodem is bijna niet meer te gebruiken omdat zo’n wiel veel hoger is dan de uitsparing hiervoor en de bodem dan erg ongelijk is. Ikzelf heb een goed reparatie set gekocht,zit in een kunststof doos en is voor professioneel gebruik,dus geen Alie Expres spul. Is een erg degelijke set,bij een spijker/schroef in de band hoef je niet meteen je wiel eraf te halen,repareren kan aan de auto,en dan nog een mooi compressortje (geen plastic) erbij want het standaard spul van de auto daar ben ik ook niet zo van gecharmeerd. Totale kosten zo’n 70 euro.
En is dat nou echt niet toereikend ja,dan komt de ANWB er maar bij,betaal ik ook 140 pieter mannen per jaar voor.zondag 26 augustus 2018 om 17:51 #46746Leen jij heb ook alles he in je auto :woohoo:
zondag 26 augustus 2018 om 19:19 #46749Ja Jan, er is een gezegde,
“een bijdehante vent koopt goed gereedschap en kijkt dan niet op een cent”
of zoiets was het naar wij dachten.zondag 26 augustus 2018 om 19:54 #46751Dat kan zo op een tegeltje Leen! Hahahah
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.