TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Tips & Trics › lekkage Astra Twintop.tips
- Dit onderwerp bevat 67 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 7 maanden geleden door Zomaro.
-
AuteurBerichten
-
zondag 29 oktober 2017 om 22:12 #30051Anoniem
- Topics: 2550
- Posts: 42372
Daar we weer in de herfst, regenachtig weer zijn beland, is het een goede zaak om de rubbers eens goed te onderhouden.
Zet het dak half open, op de stand dat deze net op hoogste punt staat. dan is hij in evenwicht om naar voren of naar achteren te kantelen wanneer de druk van het systeem gaat
De druk gaat van het systeem na een pieptoon van een minuut ongeveer, dan moet je even oppassen dat het dak gaat bewegen en eventueel tegenhouden.Maak de rubbers eerst eens goed schoon, alle aanslag moet weg. Op de foto de aanslag,
Eventueel een schuursponsje gebruiken, maar dan niet om te boenen. Heel voorzichtig gebruiken!!!! Niet schuren!!
Ook de delen waar de rubbers invallen even goed schoon maken.
Delen tussen de ramen ed,De voorste rubbers,
Daarna de rubbers behandelen met een goede rubber care van bv. Wüth. (is maar een voorbeeld)
Bij lekkage tussen van het dak net achter de portier ramen boven, druppels op de zijkant van de stoel.
dan kun je preventief kit aanbrengen tussen de rubber en metalen dak deel.
– maak de torks(twee stuks) aan elke kant los.
– haal de rubber los vanuit het midden tot aan de zijkant. Niet helemaal ;os dus!! zijkanten blijven zitten. Daar zit al wat kit.
– dan met remmen reiniger de randen even goed schoon maken. Ook de rubber.
– met een goede carrosserie kit op de rode rand aanbrengen. Niet te veel natuurlijk.
– nu druk je de rubber weer op z’n plaats en maak de torx weer vast. Niet te vast!! je bent zo door de rubber.
– misschien nog even checken of er kitranden schoon gemaakt moeten worden?
– klaar.Kijk ook eens hoe je dakdelen liggen, liggen ze netjes tegen elkaar. Zit er overal ongeveer een zelfde ruimte van de rubbers.
Dit zou ongeveer 8mm moeten zijn. Ook hoogte verschillen in dakdelen is niet goed en moet afgesteld worden.Attachments:zondag 29 oktober 2017 om 22:30 #30052Hallo Max.
Dat heb je weer duidelijk uitgelegd;)
Bij mijn wagen lekt het dus ook aan de bovenkant net achter de stoel.Binnenkort maar eens snel mee aan de gang.
zondag 29 oktober 2017 om 22:33 #30066Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Maak eens duidelijke foto’s van je werkzaamheden…. bedankt.
Ben benieuwd of daarmee je probleem is opgelost.
Kijk ook even naar de bout achter op het laatste dakpaneel.
Attachments:dinsdag 31 oktober 2017 om 23:29 #30077Heel duidelijk uitgelegd Max. Dan heb ik het gisteren toch allemaal goed gedaan met het rubber onderhoud.
woensdag 1 november 2017 om 01:37 #30078Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Mooi Perfect, dan komen we de winter wel door.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
woensdag 1 november 2017 om 11:17 #30080Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Mooie zwart-wit foto Max !!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
woensdag 1 november 2017 om 13:38 #30082Hallo Max, het dak in de “schoonmaakstand” krijg je na negen minuten inderdaad de pieptoon (waarschuwing) wanneer je op dat moment het contact aanzet (niet starten) en een paar seconden wacht houd het piepen op en kan het contract weer uit,nu kan je probleemloos (als het moet) de hele dag aan je dak werken.
Probeer maar uit.
Groetjes, Leen.woensdag 1 november 2017 om 14:19 #30084Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Oh pas na 9 minuten, nog nooit nagegaan. lijkt altijd korter.
Maar Leen gaat dan de druk niet van het systeem? Zal het eens proberen idd.bedankt voor deze aanvulling.
woensdag 1 november 2017 om 18:18 #30085Nee hoor Max,tenminste,bij mij niet,heb hem zelfs twee dagen zo laten staan,in m’n garage wel hé,kan je ontspannen je klusjes doen zonder gepiep.
woensdag 1 november 2017 om 18:20 #30088Hallo allemaal/Max,
in mijn voorgaande bericht heb ik het fout uitgelegd, het dak in de
“schoonmaakstand” dan klinkt er na negen minuten een waarschuwingsignaal (pieptoon)
wat inhoud dat het dak weer naar zijn eerdere positie terug gaat,wanneer je dan het contact aanzet “en de motor voor een paar seconden start” dan verdwijnt de pieptoon en blijft het dak in de “schoonmaakstand” staan,dus niet alleen contact maar dus wel even starten.
Hoop mijn foutje hierbij te hebben hersteld.donderdag 2 november 2017 om 23:57 #30092Mijn dak blijft echt niet open staan hoor, zakt ongeveer tegelijk met de pieptoon langzaam naar beneden.
Ik word er wel telkens zenuwachtig van,tot nu is er iedere keer wel iets nadat het dak een tijdje half open heeft gestaan.* Te ver gezakt en daarna ging het niet meer automatisch dicht.
* Andere keer, de storing piep.Maar het is wel weer gelukt,mooi schoon en behandeld.
Het dak werkt na een keer open en dicht doen weer prima.vrijdag 3 november 2017 om 00:14 #30095Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Mijn dak blijft echt niet open staan hoor, zakt ongeveer tegelijk met de pieptoon langzaam naar beneden.
Ik word er wel telkens zenuwachtig van,tot nu is er iedere keer wel iets nadat het dak een tijdje half open heeft gestaan.* Te ver gezakt en daarna ging het niet meer automatisch dicht.
* Andere keer, de storing piep.Maar het is wel weer gelukt,mooi schoon en behandeld.
Het dak werkt na een keer open en dicht doen weer prima.Wat ik mij niet kan voorstellen dat je problemen krijgt van een tijdje je dak half open om de rubbers te doen.
Normaal moet ie dat zo weer op pakken. Kan zijn dat ie even initialiseerd van de flap’s.
Als die in de koffer zakt heb je het dak net even te ver open.
In jou geval kan het ook aan de boord spanning liggen. Er word weinig met de wagen gereden.Bij mij vandaag ook. Bij openen van dak ging alles goed. Tot aan de flap in de kofferklep, toen kreeg ik een fout melding. Bleek de accu te zijn.
Die was al zwak. Ik heb hem vervangen.Mijn advies, start de motor als je het dak wee wil sluiten / openen.
Bij mij start de wagen helemaal niet meer, accu plat. Zat er vanaf juli 2009 in.Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
vrijdag 3 november 2017 om 00:43 #30099Accu van 2009, ja dan is de kans groot dat deze wel op is Max, ik bedien het dak alleen nog maar met draaiende motor,met de motor uit gaat het één keer goed en dan is het over,en mijn accu is uitstekend.Wil natuurlijk niet zeggen dat hij nooit geen problemen meer zal geven maar feit is dat hij alle stroom uit de accu keihard nodig heeft. En,niet geheel onbelangrijk,hoeveel ampère accu zit er in?
vrijdag 3 november 2017 om 00:59 #30101Tja,daar doe je niets aan. Nieuwe accu en weer klaar…….kost weer €€€
Afgelopen week reed er iemand tegen mijn auto,deukje in spatbord en bumper…..grrrrrr.
Paar maanden geleden de achterkant nu dit weer,…balen.
Spatbord word gespoten en overgang in de deur.Ik heb een setje booskijkers gekocht voor op de koplampen,misschien worden andere weggebruikers dan bang,…..whaahaa..
De spuiter wilde deze gratis voor mij mee spuiten dus ik dacht laat ik dat eens doen.
Ik vind dat altijd zo gaaf er uit zien bij onze Opeltjes, ik zal ff wat fotootjes maken als het volgende week (Hopelijk) klaar is.ATT moet volgende week ook nog een grote beurd en APK, ja Max je leest het goed, nog niet gebeurd. ( Maar 1500 KM gereden hoor,kon nog makkelijk)
vrijdag 3 november 2017 om 01:04 #30103Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Idd Leen. Hij heeft het lang volgehouden.
Nu heb ik een 72AH. Met 690 startvermogen.
Kost € 127,00Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.