TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Stel jezelf even voor › openlucht filter
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 5 maanden geleden door BadBert.
-
AuteurBerichten
-
dinsdag 11 april 2017 om 19:35 #26004
Ik wil een open lucht filter monteren kan dit.
ik heb een 1.8 litergr
Albertdinsdag 11 april 2017 om 22:36 #26005Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Is eigenlijk niet zo geschikt, daar de het motorcompartiment te klein is en dus te warme lucht binnen komt.
Waarom zou je dat willen?
woensdag 12 april 2017 om 02:48 #26006Beter verbranding en mooie geluid
woensdag 12 april 2017 om 10:52 #26007Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
woensdag 12 april 2017 om 11:16 #26008Bij een K&N filter zitten altijd van die slangen, die moet je achter je grille monteren om koude lucht naar het filter toe te brengen.
bij onze att ook gedaan. Geen vermogensverlies (maar ook geen winst). getest tegen RaceBas met ook een 1.8 attTopless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 12 april 2017 om 12:09 #26010Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
en het geluid? :dry:
Tja ik zou dat nooit doen.
woensdag 12 april 2017 om 12:15 #26012Het geluid word lekker diep, diepe brom bij gas geven.
Rustig gas geven: bijna geen verschil. VOL gas…. VROAAAAAAAAAAAAAAAAP :P hahahahahadat is ook de reden dat hij er bij ons op zit
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")vrijdag 14 april 2017 om 22:36 #26082Ik had voor de aankoop van mijn vriendin haar TTT nog naar een paar andere TTT’s gaan zien.
Zo kwam ik ook bij een mooie zilvergrijze TTT 1.4i met leder interieur, airco enz 2008 80.000 km.
Toen ik onder de motorkap keek en een K&N filter zag zitten was mijn eerste gedacht dat de TTT wel eens een zeer sportieve 80.000 km achter de kiezen kon hebben.
Dit was voor mij toch een van de redenen uiteindelijk om voor een andere TTT te kiezen.vrijdag 14 april 2017 om 22:51 #26084Hallo sprint,
“twee zielen één gedachte”.
Zo bekijk ik het ook altijd.zaterdag 15 april 2017 om 00:17 #26090Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ohh idd dat zou ik dan ook hebben.
zondag 16 april 2017 om 11:02 #26110Ik had voor de aankoop van mijn vriendin haar TTT nog naar een paar andere TTT’s gaan zien.
Zo kwam ik ook bij een mooie zilvergrijze TTT 1.4i met leder interieur, airco enz 2008 80.000 km.
Toen ik onder de motorkap keek en een K&N filter zag zitten was mijn eerste gedacht dat de TTT wel eens een zeer sportieve 80.000 km achter de kiezen kon hebben.
Dit was voor mij toch een van de redenen uiteindelijk om voor een andere TTT te kiezen.Omdat?
sorry mannen, ik deel die mening absoluut niet…….
wie zegt dat die filter er heel zijn leven op zit?
wie zegt hoe de vorige eigenaar ermee reed?wij rijden netjes met de auto (warm rijden, etc etc), filter zit er bij ons nog maar een km of 8000 op….
dus dat zegt in mijn ogen helemaal NIETS :PIs een beetje hetzelfde als: oh, die persoon heeft een turbo erop gezet, dat blok zal wel rot zijn…..
gelukkig zijn de meeste mensen zuinig op hun auto en gaan met respect/beleid met de auto om! net zoals wij.Dus als je een auto tegenkomt en een open filter er op zit…. dan maak je een goede testrit of laat je de auto uitlezen/controleren voor je hem koopt. Laten staan omdat er een open filter op zit vind ik er toch wel een beeeeeetje over :P hahahahha
maar das mijn mening he!Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zondag 16 april 2017 om 13:27 #26112Heb je wel gelijk in Pieter maar bij mij gaan er dan wel wat (meer)belletjes rinkelen en ben (nog) meer op mijn hoede. Bij de aankoop van Een GSI met dikke uitlaat en super brede sloffen bekijk je deze anders dan een uitvoering van een Elegance uitvoering. Tenminste, ik doe dat. Een sportieve look of aanpassing aan de motor wil niet zeggen dat hij stevig is gebruikt maar de kans is wel groter,dus ben je (nog) meer achterdochtig.
zondag 16 april 2017 om 14:02 #26113twijfel twijfel. ik zal er nog eens over nadenken.
gr. Albertzondag 16 april 2017 om 17:29 #26117Albertvandelaar,heel eerlijk gezegd,ik met mijn kritiek heb ook met een schuin oog gekeken naar zo’n luchtfilter maar toen ik mij er in had vediept en de voors en tegens had door laten werken ben ik er niet mee verder gegaan.
Ik persoonlijk houd van een stille auto maar met voldoende pit.
De open filter is gevoeliger voor warme lucht aanvoer,en het meer vermogen ja,als ik met 140 pk niet tevreden zou zijn dan help 2,3,4 pk? meer ook niet veel.
Ik houd wel van een auto die goede trekkracht onder de kap heeft maar bij mij slapen de meeste paarden(meestal) toch wel lekker door hoor.
Een goede vriend van mij liet zijn motor(Astra)chiptunen voor zeshonderd piek en na een jaar wilde hij het benzine verbruik terug brengen en werd er daar weer iets voor ingebouwd,koste vijfhonderd piek,
ik zei zonde geld,eerst voer je hem op,hij moet sneller worden en dan geef je hem minder te zuipen,weg gegooid geld dus.dinsdag 18 april 2017 om 10:44 #26177VOor de extra paardjes hoef je het niet te doen, een open filter.
Alleen het geluid is leuk, maar verder merk je er niets van hoor…Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.