TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Laat je hier gaan › opel astra h 1.4 probleempje
- Dit onderwerp bevat 195 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 5 maanden geleden door Michel.
-
AuteurBerichten
-
donderdag 29 oktober 2015 om 20:48 #16877
misschien dat er hier iemand me verder kan helpen
bij me pa ze auto brand het motormanagement lampje al een tijdje en hij geeft als ik hem uitlees met de opcom foutcode P0130 – Bereik/werking circuit O2-sensor (cil.rij 1, sensor 1)
nu zijn allebei de lambda sondes al vervangen en ook heb ik de caterventilatie buis al vervangen want deze zag er ook niet goed meer uit
als ik de storing wis gaat het motormanagement lampje wel uit maar na een dag gaat die weer aan en komt de zelfde storing weer terug
wie kan me helpen en weet waar ik het nu moet gaan zoeken om die storing weg te krijgen en dat dus het motermanagement lampje uit gaat
de auto heeft voor de rest geen vermogen verlies en rijd nog prima
Motor type: Z14XEP
zaterdag 31 oktober 2015 om 00:49 #16878Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Hey dat is een zelfde motor als die van mij. Hoeveel km zit er op de teller?
Ik ga er even in duiken, kom dan met een antwoord ok. Morgen.
Nog even een vraagje, zijn die vervangen lambda sensoren origineel opel. Ehh heb je twee? Volgens mij heb ik er maar één.
Klopt de motor code?
zaterdag 31 oktober 2015 om 01:00 #16879Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
dom dom, ik heb er ook twee. sorry.
Wat ik zo lees op een Duits forum, is dat de lambda sensoren een goede massa moeten krijgen via de schroefdraad van de bevestiging.
Dus even die lambda sensoren er uit halen en goed de schroefdraad schoon maken.wat ook de storing kan mede veroorzaken is de LMM. Deze kun je op zijn werking testen, bij uitlezen met Op-Com, moet de LMM reageren (redelijk snel) met het geven van gas. Als hij na-ijlend, traag reageert is die aan zijn einde en moet er een nieuwe op / of schoon maken. Deze kun je heel voorzichtig met een watte staafje en alcohol schoonmaken.
Dit is piel werk, als je geen vaste hand hebt / ongeduldig ….. niet aan beginnen!!.
Ook alle connectoren even met contact spray inspuiten.Kijk ook even naar de olie druk sensor, of deze lekt. Het moet allemaal mooi droog zijn.
zaterdag 31 oktober 2015 om 02:23 #16880hey max bedankt voor je inbreng
blokje heeft er nu uit me hoofd bijna 212.000 km opzitten en loopt nog als een zonnetje B)
heb vandaag is de stekker van de lambda sensor los gehaald en helaas zat hier een klein beetje (druppel) olie in
nu begreep ik dus van het opel forum dat de oliedruk sensor lekt en er hierdoor olie door de kabelboom is gaan lopen en dat dus de kabelboom vervangen moet worden en de uiteraard de oliedruk sensorkan dit kloppen max want als dit klopt dan zou ik voor een kabelboom moeten kijken uit een sloper en iemand moeten vinden die mij zou willen helpen met het vervangen ervan of ik zou hem na de garage moeten brengen ervoor
zaterdag 31 oktober 2015 om 03:19 #16881Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Dat is idd wat ik bedoelde met de olie druk sensor, dus bij jou is het al gaan lekken.
Op E-bay.de heb ik een complete kabel boom voor dat deel van de olie druksensor gekocht voor 35 euro.
Ik heb namelijk de stekker van de temperatuur sensor gebroken, het clipje. Dus ja even speuren en je vind het.Je kan ook gewoon eerst eens alles schoon maken, ook de massa van je lambda sensoren even bekijken en je LMM.
Tja als je een kabelboom hebt wil ik hem er wel inzetten voor je. t.z.t.
zaterdag 31 oktober 2015 om 03:25 #16882top dat je me ermee wil helpen dan max waardeer ik enorm
ik heb ook de stekker rechts aan de zijkant van het blok even los gehaald en ook daar zag ik een beetje olie
ben nu alleen bang als ik te lang ermee wacht dat het in de ecu komt en deze dan de geest geeft dus vervang ik liever de kabelboomik zou is even kijken op ebay.de of ik er 1 kan vinden en ga ook even een oproep plaatsen op onderdelenlijn ben benieuwd wat zo kabelboom gaat kosten hahaha
woensdag 4 november 2015 om 17:45 #16914op ebay.de zie ik heel veel kabelbomen maar weet niet wel ik precies moet hebben
ik ga morgen even de auto weer uitlezen en na de lmm kijken weet jij toevallig waar ik deze onder kan vinden met de opcom om te meten
ook ga ik de lambda morgen even los halen om hem schoon te maken kan deze gewoon met een steeksleutel los gedraaid worden ?
woensdag 4 november 2015 om 19:06 #16915Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
De motor bekabeling moet voor motor code Z14XEP zijn. Ik heb er één op e-bay.de gezien voor 175 euro. Dat is te duur.
De Lmm kun je checken in het motor ECU, dan moet je bij de uitgang- waarden kijken.
De lambda kun je gewoon met een goede sleutel loshalen. Misschien bij montage wat koper vet gebruiken.
Waar woon je?
Ik zou dan de hele kabelboom er even uithalen en mooi schoon maken, wel een nieuwe olie druk sensor monteren natuurlijk.
woensdag 4 november 2015 om 19:29 #16918ik woon zelf in utrecht ben de komende dagen vrij dus kan evt wel even langskomen dat is geen probleem
woensdag 4 november 2015 om 19:31 #16920Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Denk dat dat het beste is, kunnen we samen eff checke. Heb je al een nieuwe olie druk sensor?
woensdag 4 november 2015 om 19:33 #16921die kan ik zo bestellen me broer werkt bij de brezan dus dat is het probleem niet
woensdag 4 november 2015 om 19:48 #16922Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ok, dan hoor ik het wel t.z.t. Misschien as zaterdag? Eff kijken.
woensdag 4 november 2015 om 19:54 #16924aankomende zaterdag kan ik helaas niet dan ga ik weer verder met de xenon in me mistlampen van de twintop
zondag heb je voetbal op tv feyenoord ajax die ik als ajax supporter absoluut niet wil missen :cheer: :cheer:waarneer heb je nog meer tijd max
donderdag 5 november 2015 om 13:53 #16938Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Tja volgende week ga ik mijn motor uitbouwen, dan heb ik geen tijd komende week. Heel spannend.
Morgen word het regen regen regen.
donderdag 5 november 2015 om 13:55 #16939voor morgen geven ze idd een hoop regen op helaas
en wat ben je van plan met je eigen motor max
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.