TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Tigra TwinTop (TTT) › Storing aan jouw TTT › raam Tigra TwinTop zakt niet bij openen dak
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door Teigetje.
-
AuteurBerichten
-
zondag 6 september 2020 om 12:39 #126319
Oude liefde roest niet!
Naast de Cascada weer een Tigra TwinTop aangeschaft, tjonge wat hebben we die gemist zeg!
Particulier een heel nette auto met 1.8 motor. Iets verlaagd, rijdt door de bocht als een kart.Wie weet wat er loos kan zijn aan het bestuurdersraam:
Bij openen van de deur zakt het raam netjes zo’n 2 cm, maar bij openen dak zakt het raam helemaal niet.Moet het raam gereset worden? een half uur loskoppelen van de accu heeft niet geholpen.
Anders weet ik het niet.Met vriendelijke groet,
Pieter Veldman
Twentse leu bint leukeleudinsdag 8 september 2020 om 23:21 #126471Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Nou hoogstwaarschijnlijk is het relais in de raam unit defect . Maar soms kan het gebeuren door weer inleren met een prof Op.com dat hij het weer gaat doen.
Ik heb zo’n Op.com. Kom maar langs.
woensdag 9 september 2020 om 09:40 #126580Dag Max,
Top aanbod, zal ik doen als we er zelf niet uit komen. De Tieg staat nu bij de dealer voor een eerste beurt (niemand doet dat vlak voor verkoop dus dat is het 1e wat ik doe). Mijn dealer is trouwens een ex Opel dealer (Wolves Rijssen) waar ik wél heel goede service krijg en die wél kundig zijn itt de gemiddelde in Nederland. Misschien zijn ze daarom ook wel ex dealer:)
Het raam krijgen zij ook niet klaar dus zal het idd wel het relais zijn. Onze zoon kan dit soort reparaties goed dus dat proberen we eerst. Lukt het niet dan meld ik me weer. Ik kom uit het oosten dus is het een hele reis en wil ik het eerst zelf proberen.groet
PieterMet vriendelijke groet,
Pieter Veldman
Twentse leu bint leukeleudonderdag 10 september 2020 om 09:39 #126713Raam is uitgelezen met tech 2 kast (zie bijlage), monteur zegt dezed zou het ook moeten kunnen. In ieder geval geen resultaat, hij geeft aan dat het ook nog aan de weigerachtige schakelaar van de ramen kan liggen. Deze functioneert moeizaam dus daar heb ik al een andere voor besteld. Helpt dit ook niet, dan wordt het idd relais wisselen…
Ik laat het nog weten.
Met vriendelijke groet,
Pieter Veldman
Twentse leu bint leukeleudonderdag 10 september 2020 om 10:37 #126714je kunt de knoppen ook uit elkaar halen en schoon maken
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zondag 27 september 2020 om 23:05 #128150B1340 is een foutcode voor LIN bus 2.0 comm fout tussen dak ECU en raam MCU. MCU is een MC33689DWB. Op pin 11, zit deze LINbus comm. Draadje komt van dak ecu X97 pin 16.
Ik denk relay is ok. Zoek voor een kabelbreuk, of dak ecu of raam motor printplaat. Garages kunnen dit niet diagnosticeren. Er is geen kennis daar.
Waveform notes
As you can see from the example waveform, the LIN bus waveform is a square wave, representing the binary states in a serial data stream. The waveform observed should be free of obvious distortion and noise spikes, and the upper and lower levels should be approximately as in the example (for a 12 V system).
The lower level voltage (logic zero) should be less than 20% of battery voltage (typically 1 V) and the upper level voltage (logic one) should be more than 80% of battery voltage. Note that the voltage levels may change slightly when the engine is started.
We cannot decode the data stream using a scope, so the purpose of this test is to verify that the signal is both present and correct, and is not interrupted by moving the wiring harness or gently tugging the connectors. Faults may be specific to a particular function, such as a non-operating window, or general, where all the functions on the bus are not working. Before condemning a device, use the scope to check that it has power, ground, and a present and correct LIN signal.
https://www.picoauto.com/library/automotive-guided-tests/lin-bus/
Attachments:maandag 28 september 2020 om 23:09 #128222Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ben blij dat mijn commentaar niet is doorgekomen. Pfff, kan mij aan dit soort acties ergeren. Een garage die niets weet van het eventueel probleem, wees eerlijk.
Een tech II is niet hetzelfde als een Prof. Op-com. Hoe vaak ik dit probleem al opgelost heb binnen 10 min.
Sta er soms zelf versteld van. Maar ja. eerst gewoon genoeg geld uitgeven en dan pas echte actie. PffffOok het besluit om dan maar de knoppen te vervangen, slaat helemaal nergens op. Komt nooit voor dat de ramen niet functioneren door de knoppen. Wel kan het gebeuren dat de knoppen voor het dak soms weigeren. Knoppen schoon maken en klaar. :sad:
dinsdag 29 september 2020 om 10:27 #128247hee maxie,
als het dus binnen 10 minuten gefixt kan zijn, wat is de oplossing dan?
Er zijn wellicht in de buurt van de patient mensen met een goede opcom die dit kunnen doen?Niet iedereen is natuurlijk zomaar in de gelegenheid naar heemskerk te komen
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 29 september 2020 om 13:52 #128308Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Met de prof. Op com kun je dat gewoon doen. Ritje Heemskerk is goedkoper dan een nieuwe knoppendoos.
En het bezoekje aan de dealer. ha ha ha ha. Ik bemoei mij er niet meer mee.Je zet hier iets op forum met een vraag, maar eigenlijk ga je toch gewoon je eigen weg .
Tja dan heeft de melding op forum ook geen nut denk ik dan.
Hij had zelf iets kunnen regelen met de toertocht afgelopen zondag.
Als je dat maar aangeeft, geen probleem. Maar ja noppe.dinsdag 29 september 2020 om 13:55 #128309maar…. maar…. maar…..
er zijn toch meer opcoms in NL dan die in heemskerk?
Niet iedereen is zo makkelijk of kan allemaal maar zo makkelijk van alles doen.
Als er iemand met een opcom is bij hem in de buurt, is het veel makkelijker en handiger te regelen toch?
Als het zo een makkelijke ingreep is van 10 minuten, dan zijn er vast meer mensen hier met technische kennis en software die het graag willen weten zodat ze hier mensen mee kunnen helpen.?! Dan is het dus makkelijk om de kennis met anderen te delen
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 29 september 2020 om 14:01 #128310Ho, ho, Max,
die laatste opmerking van jou is wel kort door de bocht. Ik heb eerder aangegeven dat ik er op terug kom.
De Tigra staat momenteel bij de garage voor reparatie aan de motor, hoe had ik dan met het ding op de meeting kunnen zijn?
Ik heb eerder aangegeven dat we zelf stappen gaan nemen (relais vervangen?) en komen we er niet uit, dan kom ik bij jou maar het is toch niet logisch dat ik als eerste naar Heemskerk rij (hoe geweldig ik het aanbod ook vind)?
Nou doe je net of ik een onderwerp aansnij en dan met de gegeven raad niets doe. Niet mee eens en dat steekt me wel.Pieter
Met vriendelijke groet,
Pieter Veldman
Twentse leu bint leukeleudinsdag 29 september 2020 om 21:30 #128319Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik weet het, door mijn voet, kan niks doen, baal ik als een stekker en ben idd kort door de bocht geprogrammeerd momenteel.
Maar als je nou naar Heemskerk was gereden, dan was het al opgelost joh. De dealer weten echt niets, ik word gevraagd door de dealers over de cabrio daken van Twintop.
Als ik dan lees dat er geadviseerd word om maar een andere knoppendoos te bestellen…. pffff totaal niet nodig.Ik moet ook proberen afstand te nemen, als iemand naar de dealer wil ok. dat moet diegene zelf weten. Ik moet mij niet zo opwinden idd, is niet goed voor de bloeddruk.
Wat is er loos met de motor?
woensdag 30 september 2020 om 01:26 #128329Beste mensen,
Allemaal heel erg bedankt voor het positief en constructief meedenken.
Pieter (het zal wel in de naam zitten he he) heeft inderdaad een goed punt in continuïteit van de kennis, althans het overdragen ervan.
@Max, ik heb genoeg van je gelezen dat ik je hoog inschat en veel respect heb voor de hulp die je aan de forumleden aanbiedt. Ik sla die ook niet af, maar ik vroeg om informatie en daar wil ik eerst zelf mee aan de slag. Niet gelijk naar jou of een ander rennen voor hulp. Kom ik er niet uit dan meld ik me echt wel hoor. Je aanbod stel ik zeer op prijs en blijft voor mij staan. Het is geen eigenwijsheid maar meer het eerst zelf op willen lossen. Het feit dat mijn garage de auto getest heeft is omdat die er toch stond, ik ben daar niet naar toe gegaan om dezelfde vraag nog eens te stellen.
De auto heeft een forse reparatie achter de rug, motor bleek dusdanig zwaar vervuild dat kleppen bleven hangen en zuigerveren vast zaten. Daarom is het nog geen miskoop want de auto is op zich zeer gaaf. We hebben er voor gekozen om de auto te houden dus is deze operatie het wel waard (gaat ie ook weer een 150000 mee). Jammer van het geld, maar hobby’s kosten geld toch?Groet, Pieter
Met vriendelijke groet,
Pieter Veldman
Twentse leu bint leukeleuwoensdag 30 september 2020 om 02:46 #128331Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Tja Pieter, dank zij jou topic hebben we een andere discussie gekregen. Vind het wel een leuke wending.
Je weet dat ik ook motoren heb gereviseerd? Niet dat ik zeg, breng hier die motor. Ha ha ha, alhoewel….. Ik hou van een uitdaging.
Kan er niets aan doen. Dat zal ook blijven ben ik bang. Maar als het forum is overgedragen zal ik minder online zijn.Dan lees ik alles te laat / niet en is er al een oplossing geboden. Dan maak ik mij……hoop ik… minder druk. :-P
Ben benieuwd wat ze, de dealer vinden en wat het gaat kosten. Ik heb geen vertrouwen in de dealer…. sorry.
Weet hoe er gedacht word op de werkvloer, weet hoe de meeste monteurs zijn…. een van acht tot vijf uur mentaliteit.
Die gaan zich er echt niet in verdiepen na hun werk hoor. Je bent een nummer op de rekening straks.Dat is nu eenmaal mijn drive, uitdaging, zoeken naar oplossing. Alles willen weten hoe het zit, hoe het werkt.
Allemaal zelf studie, komt niet vanzelf aanwaaien. Ach ja. Komt ook wel weer goed toch?woensdag 30 september 2020 om 09:45 #128349Dag Max,
Ruk, dat wist ik niet. Dan had ik het ritje naar Heemskerk wél gemaakt.
Maar verplaats je in mijn situatie. Ik ben nog vers op het forum en dan al direct gebruik maken van iemands tijd en kennis, dat voelt ook weer niet goed. Alsof ik lid ben geworden voor een oplossing van mijn problemen.
Ik wil toch een lans breken voor mijn dealer. Ja, het kost mij een klap geld, zo zij het, maar ik ben daar echt geen nummer. Jullie kennen ons Twentenaren niet. De monteur die mijn motor aanpakt is een broer van de vriendin van mijn vrouw. Hij heeft van elk onderdeel foto’s gemaakt voor en na, de mafkees. Ja, de garage verdient hier geld aan en ja, wij moeten 2 maand droog brood vreten. Maar dit werk gebeurt wel goed, daar ben ik zeker van. Die jongen is te veel liefhebber om dit te verprutsen.@ Max, mag ik jou (en wie verder maar wil) uitnodigen om eens hier te komen en van dit mooie land te genieten en verder kennis te maken? Anders kom ik wel een keer bij jou. Ik denk dat we een valse start gemaakt hebben en we zullen elkaar vast zeer gaan waarderen als we een goed gesprek, al dan niet onder de invloed van alcohol, hebben gehad.
In ieder geval, ik hoop dat je voet gauw herstelt, dat is het eerste belangrijke.Groet
de andere PieterMet vriendelijke groet,
Pieter Veldman
Twentse leu bint leukeleu -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.